جزئیات نحوه ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید
 پذیرفته شده گرامی، ثبت نام و انتخاب واحد شما از طریق سایت گلستان به آدرس:http://reg.pnu.ac.ir انجام می شود.
⭕️مراحل ثبت نام و انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور⭕️ ⭕️⭕️
1-انجام مراحل پذیرش غیر حضوری و بارگذاری مدارک و اخذ گزارش های غیر حضوری از سایت
reg.pnu.ac.ir
⭕️الف: آماده کردن مدارک مورد نیاز ذیل جهت تشکیل پرونده :
1- 3قطعه عکس( 3*4 )
2- اصل و کپی شناسنامه ( تمام صفحات)
3-اصل و کپی کارت ملی ( پشت و رو)
4- اصل و کپی مدرک تحصیلی که شامل مدارک متوسطه دوره دوم نظام (6-3-3) مدرک متوسطه و مدرک پیش دانشگاهی (پذیرفته شدگان نظام قدیم)

تبصره : دانشجویان که قبل از سال 98 مدرک دیپلم اخذ کرده اند و فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستند قادر به تحصیل در دانشگاه پیام نور نمی باشند و در صورتی که مدرک سه ساله ( دیپلم کاردانش) دارند به جای مدرک پیش دانشگاهی ارایه مدرک کاردانی لازم می باشد و معادل سازی دروس گذرانده شده در دوره کاردانی برای این قبیل دانشجویان انجام نمیشود.
5- اصل ریز نمرات دیپلم و کپی
6- سیم کارت به نام دانشجو
7- کارت بانکی با رمز پویا
8-در خواست تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش داشگاهی و کارنامه سه سال اخر از طریق سایت زیر با توجه به اعلام مرکز سنجش و پايش کيفيت آموزش وزارت آموزش و پرورش، پذیرفته‌شدگان می‌بایست با مراجعه به سامانه « تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرسhttps://emt.medu.ir با انتخاب گزینه «سوابق فارغ‌التحصیلی» اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل
¬های تحصیل دوره دوم متوسطه (سه سال آخر) به دانشگاه محل قبولی نمایند و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کدپیگیری و تأییدیه پرداخت دریافت نمایند.

تبصره 1: برای فارغ‌التحصیلان شهریور سال 1395 و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نمی
¬باشد.
تبصره 2: فارغ‌التحصیلان خرداد 1395 و قبل از آن (نظام‌های آموزشی سالی واحدی، ترمی واحدی 4 و 6 ساله متوسطه)، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت‌نام که در این اطلاعیه درج شده به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ‌التحصیل خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تایید، مدرک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نمایند
. 9-ارائه مدرک نظام وظیفه تبصره: دانشجویان پسر که کارت پایان خدمت ندارند و از معافیت تحصیلی استفاده میکنند بعد از انجام ثبت نام و مشخص شدن تاریخ مراجعه حضوری با هماهنگی کارشناس نظام وظیفه درخواست صدور معافیت تحصیلی نمایند.


⭕️ب: ثبت نام غیر حضوری و بارگذاری مدارک در سایت گلستان به آدرس:
Reg.pnu.ac.ir 1- وارد سایت گلستان به آدرس Reg.pnu.ac.ir با شناسه كاربري: شماره پرونده +
C001 و گذرواژه : شماره ملی شوید و از مسیر: (آموزش...دانشجو...پذیرش غیر حضوری...پذیرش غیر حضوری دانشجویان جدید) مدارک مورد نظر را آپلود نمایید.
2- بعد از طی مراحل ثبت نام و اتمام پذيرش غيرحضوري، اقدام به چاپ فرم مشخصات کامل دانشجو، چاپ گواهي پذيرش غير حضوري دانشجونمایید.
3-منتظر تایید آموزش دانشگاه باشید تا اطلاعات شما تایید گردد(8 تا 24 ساعت این روند زمان بر می باشد) بعد از تایید اطلاعات ، با شماره دانشجویی (به عنوان نام کاربری) و شماره شناسنامه به عنوان شناسه کاربری، مجددا وارد سایت گلستان به آدرس : Reg.pnu.ac.ir شده و با پرداخت شهریه ثابت از قسمت (شهریه ... پرداخت الکترونیکی شهریه) می توانید دروس ترم اول را انتخاب واحد نمایید.
4- برای انتخاب واحد، از قسمت (عملیات ثبت نام ....ثبت نام اصلی) دروس خود را انتخاب نمایید. (دقت کنید چنانچه قصد میهمان شدن به شهر دلخواه خود دارید باید قبل از انتخاب واحد درخواست خود را ثبت نمایید )
5-در پایات عملیات ثبت نام از طریق منوی زیر گزارش ثبت نام را پرینت بگیرید و نزد خود نگه دارید . (ثبت نام ... گزارشهای ثبت نام ... ثبت نام...گزارش نتیجه ثبت نام (ترمیم) دانشجو در طول ثبت نام)
6-در صورتی که تقاضای مهمانی به شهر دلخواه خود دارید بعد از دریافت شماره دانشجویی از طریق : (آموزش...دانشجو...درخواست ها...تقاضای انتقال و مهمان ...تقاضای انتقال بصورت مهمان در واحدها و مراکز داخلی)
7-منابع درسی و چارت هر دانشجو در سایت :
pnu.ac.ir در ( قسمت ساختار - برنامه ریزی آموزشی) قابل مشاهده می باشد.

 
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر